Dormerpramet

Materiaalinkäsittely

Kun perustrukki hoitaa homman

Huippubrändi Hyster toi markkinoille riisutun mallin, jolle povataan kovaa menekkiä

artikkelikuva: Kun perustrukki hoitaa homman

Trukkimarkkinoilla ei ole puutetta todellisista työjuhdista, jotka on tehty vaativaa, jatkuvaan käyttöön. Esimerkiksi isoissa keskusvarastoissa trukeilla on kova käyttöaste päivästä toiseen vuoden ympäri – mutta entäpä sitten tilanne, jossa tarve ja käyttö on satunnaisempaa?

Premium-trukkien tekijänä tunnettu Hyster on tuonut markkinoille UT-mallin, joka sopii mainiosti esimerkiksi konepajojen pirtaan. Metallialalla on sangen tavallista, että kunnon trukki pitää talossa olla – mutta käyttö ei välttämättä ole edes päivittäistä.

Liiketoimintapäällikkö Pasi Manninen RealLift Oy:stä kertoo, että Hysterin vuoden 2020 alussa lanseeraama uutuus vastaa juuri tähän tarpeeseen:

”Uutuustrukki sopii kevyempään, maltillisempaan käyttöön, joka on vuositasolla alle 1 500 tuntia”, hän kertoo ja lisää, että nyt puhutaan siis ns. ”matalamman intensiteettitason” käytöstä. ”Tällöin trukkitoiminta ei ole osa sitä kaikkein keskeisintä bisnestä, vaan enemmänkin tukee sitä tarpeen mukaan.”

Simppeliä settiä

Samalla Hyster UT -trukki sopii toimialalle kuin toimialalle – lukuun ottamatta ihan sitä kovinta teollista vääntöä, jonne kannattaa sovinnolla ottaa isomman kaliiberin kone.

”Tästä UT-mallista on riisuttu kaikki turha, mikä nostaisi hintalappua. Trukista haluttiin mahdollisimman simppeli paketti – ja asiakkaat osaavat arvostaa sitä hyvää hinta-laatu-suhdetta, jonka yksinkertainen konsepti mahdollistaa”, summaa Manninen.

Mannisen mukaan asiakkaat haluavat tänä päivänä vaihtoehtoja ja pohtivat hyvin tarkkaan, millainen investointi on kustannustehokas. ”Tähän saumaan tämä uusi trukki uppoaa erittäin hyvin”, hän uskoo.

Kolmessa aallossa uutuuksia

Tämän vuoden aikana tulokkaasta rantautuu Suomeen useampi versio: näistä ensimmäisenä markkinoille saapuu polttomoottorilla varustettu vastapainotrukki huhtikuussa.

”Sähkövastapainomalli tulee vuoden keskivaiheilla ja vuoden lopulla nelivetomalli.” Manninen on erityisen innostunut nelivetotrukista, koska tämä on ensimmäinen nelivetomalli Hysterilta.

”Tämä on kokonaan uusi tuotelinja”, hän vahvistaa.

Kaikki kolme mallia ovat vastapainotrukkeja, jotka ovat omiaan monipuolisiin materiaalinkuljetustöihin. Vastapainotrukit sopivat mm. tavaroiden siirtämiseen, autojen lastaamiseen ja käytettäväksi näppärästi ahtaissakin tiloissa.

Hysterin hovihankkija

RealLift on tuonut Hyster-trukkeja maahan vuodesta 2006 ja tehotrukilla on kestävä maine alan ammattilaisten keskuudessa. Mannisen mukaan Hyster osoittaa hyvää pelisilmää valmistamalla myös ”light-version”, joka ei kenties ole ladattu täyteen digiherkuja, mutta hoitaa silti hommat luotettavasti.

”Perustoimivuus on tässä se juttu. Meillä on korkeat odotukset sen suhteen, että tällaiselle tuotteelle kyllä on kysyntää”, Manninen toteaa.

Joustavuutta toimintaan

Myös ”mixed fleet”-käytössä uusi Hyster on kelpo vahvistus: se voi olla reservikoneena isossa logistisessa operaatiossa tai pienessä sivuroolissa pienemmillä tunneilla.

”Tarpeen tullen trukkia voi myös vuokrata ulos, jos oma käyttö on siinä määrin sesonkipainotteista, että sitä itse ei tarvitse kuin etupäässä tiettyinä rajattuina aikoina”, lisää Manninen.

Hyster-trukkien ja -kontinkäsittelylaitteiden lisäksi RealLift tuo maahan Carer-sähkötrukkeja sekä MOL CY -terminaalitraktoreita.

www.realmachinery.fi

Teksti: Sami J. Anteroinen

Mitä mieltä olit artikkelista?

Seuraa prometalli

prometalli uutiskirje




Seuraa prometalli
Facebook, seuraa
PubliCo B2B mediat:
enertec »     HR viesti »     kita »     prointerior »     prometalli »     proresto »     seatec »